SZKOŁA PODSTAWOWA nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Kolnie, ul. Szkolna 8, 18-500 KOLNO, tel: (86) 278 23 36

Wycieczka do Olsztyna

12 czerwca 2014 roku o godzinie 7.00 spod Szkoły Podstawowej nr 2 w Kolnie II „a” i II „b” pod opieką pań: Bożeny Kowalewskiej,  Bogusławy Pikulińskiej, Anety Bazydło i Magdaleny Sekścińskiej wyruszyły do Olsztyna.

Kręta droga, miły kierowca sprawiły, że podróż minęła szybko, w sympatycznej atmosferze. Olsztyn przywitał nas wspaniałą, słoneczną pogodą.

Pierwszym etapem naszej wycieczki było Planetarium. Oczarowani gwieździstym niebem nad głowami, widokiem znaków zodiaku oraz planetami Układu Słonecznego odbyliśmy wspaniałą podróż po Kosmosie. Zafascynowani cudownymi obrazami, ruszyliśmy dalej.

Drugi etap to Muzeum Przyrody. Podzielono nas na dwie grupy. Gdy pierwsza podziwiała eksponaty w postaci wypchanych zwierząt żyjących na Warmii i Mazurach, druga udała się na lekcję, podczas której rozpoznawała odgłosy tych zwierząt i ich zwyczaje. Dowiedzieliśmy się również, że to samiec kukułki kuka. Widzieliśmy jak młode kukułki walczą o swój byt od momentu wyklucia się z jaj.

Trzecim etapem naszej wycieczki był olsztyński zamek, w którym przez pewien czas żył i mieszkał Mikołaj Kopernik. Tu również podzielono nas na dwie grupy. Gdy pierwsza ruszyła na zwiedzanie  pomieszczeń zamku, druga grupa miała zajęcia w podziemiach, gdzie lepiła z gliny naczynia metodą wałeczkową. Zabawa z lepieniem była wspaniała. Każdy uczestnik zajęć wyszedł z własnoręcznie ulepionym przedmiotem.

Na koniec naszej wycieczki zajechaliśmy do KFC, aby odzyskać siły na drogę powrotną do domu.
Czas spędzony na wycieczce minął nam tak szybko, że gdy dotarliśmy pełni wigoru do Kolna była już godzina 19.00. Stęsknieni  rodzice czekali na swoich „małych podróżników”  pod szkołą. Wszyscy z zadowolonymi minami i głowami pełnymi nowych doświadczeń wróciliśmy do domów.

Mamy nadzieję, że w następnym roku znów pojedziemy odkrywać piękne, nowe miejsca naszej Ojczyzny.